Friday, May 27, 2011

aku takut ikan bandaraya ! ^^

Dear Bloggie,
"kak dik, bersihkan akuarium tu cepat.. xbernafas ikan2 tu mak tgok"
heheh tu la suara P/A my daddy.. means, my mom la.. haha
adoi, pagi2 lg dh sruh bersihkan akuarium..  malas btul aku.

Bkn ape, aku takutla ngan ikan bandaraya kt dlm akuarium tu.. ish !

Tp, sbelum mak membebel.. baik aku buat dulu.. haha xlarat la nk dgr mak membebel.. mukadimahnya saja dh panjang berjela.. blum masuk isi ngan penutupnya skali.. :p

Aku pn dgn agk malasnya pegila cuci akuarium tu.. hbis aku tuang smua dlm sinki..
Mula2 aku cuci semua batu2 hiasan dlm tu, pastu baru aku kutip ikan2 tu.. sian, terseksa dia sbb aku ni jnis teliti.. cuci batu2 tu pn berjam2.. klau boleh, ngan ikan2 tu skali aku nk berus.. kasi bersih.. hahaha gila, matila ikan2 tu nanti.. Pernah dulu, mak suruh cuci akuarium.. waktu tu ktorg bela ikan 'flower hond' (betul ke x aku eja ni? hentam sajela labu.. asal ada bunyi) hahaha
Nk tahu, cuci punya cuci ngan ikan2 tu skali aku berus.. sian, buta ikan tu.. :(
Bila mak tnye apa aku buat kt ikan tu sampai buta aku jwbla "org berus dia td.. bnyk sgt lendir".. mak cakap "aduh, mati ikan aku" :p
Em, mmg btul pn.. selang 3 hari ikan tu mati.. :( Teruk aku kne marah ngan mak ! huhu
Sejak dari tu, aku xberus ngan ikan2 skali bila cuci akuarium.. aku berus akuariumnya je.. hahahaha

Dear Bloggie,
Balik pada kisah td..
Lps habis cuci batu2 tu.. aku pn kutip la sekor demi sekor ikan2 tu masukkan balik dlm akuarium.. Utk makluman, dlm akuarium ni ada ikan puyu je.. ngan ikan bandaraya sekor..
Tp, entah macam mne.. aku bleh lupa skejap akan kewujudan ikan bandaraya tu..
kutip punya kutip.. tetiba................ "asal lain mcm je ikan puyu ni??" skali bila tengok, ambik kau ! ikan bandaraya la weh !!!! nk pengsan aku !!! cmne bleh terpegang ni??? aku xpk ape dh trus cmpk ikan tu.. ada la dlm 2 meter dr tempat kejadian.. hahahaha agak nazak gak la dia.. geli2 pn aku still ada prasaan lg o00OO xdela smpai nk bunuh ikan tu.. hik2.. aku panggil adik aku, sruh dia masukkan dlm akuarium.. adik aku ckp cmni kt aku "gila la kak dik, pengsan ikan ni.. nsib baik xmati" hahahaha tu la kan..
Adoi, aku xtahula nape aku takut sgt ngan ikan bandaraya tu.. mgkin sbb corak unik dia yg seakan-akan ular batik kot.. eeeeeeeeeeee....... bleh gugur jantung aku.. :p korg cmne?? suka tgok ikan tu??? heheh


ha... ni la dia ikan bandaraya tu.. unik kn corak dia.. tp, bleh wat aku lemah jantung Oo00.. haha
Slamatla ini ikan adik aku yg punya.. klau x, cnfirm .....! heheh

Nota : akuarium yg aku dok citer ni bkn akuarium yg ada kaki tu tau.. thats why aku bleh tuang je sgala
           khazanah dlm akuarium tu kt sinki.. (kuat kn aku) hahaha

2 comments:

Shahril said...

Mcm ikan keli

..MuTiara HiDayah.. said...

eeeeeewwww... !
haha