Sunday, June 12, 2011

happy birthday dayah ^^

Dear Bloggie,
Mengimbau tarikh 12 jun 1990 (selasa) jam 8 pagi..
Kuala Lumpur - disini la aku dilahirkan.. dgn berat yg hanya 2.6 kg.. sgt ringan kan? huhu maklumlah, xcukup bln.. dah xsabar nk tengok dunia yg penuh dgn pancaroba ni agknya.. keluar2 je trus doktor msukkn dlm incubator.. terseksa oh.. panas dlm tu.. (mak ckp, aku mne tahu kn.. kecik lg) heheh..

Ni la yg dipanggil incubator.. :)
Now 12 jun 2011.. (ahad) dh 21 tahun.. Mlm td dpt msg dr mak. time tu dh tdo, so pg td baru baca.. klakar, dkt pn msg2.. heheh Mak pesan : "slamat hari jadi kak dik, umur dh 21.. dh bsr kn?? kena pandai jaga diri.. jd ank yg solehah. moga pnjg umur.. murah rezeki.. mak doakan yg terbaik utk kak dik. amin." hurm.. tu msg mak.. terharu sgt :( love u mak !
Mak.. :)
Ayah plk, pg td wish bday aku.. ayah pesan, sambung blajar selagi boleh..  jgn nakal2.. (nakal ke?) haha maceh ayah..
Ayah.. :)
sedikit sebanyak tentang aku :
     aku, mmg sgt sensitif orgnya.. cpt touching la sng ckp ! huhu org yg rapat ngan aku knl la aku cmne..
sgt teliti ! aku prnah bangun jam 4 pagi semata2 utk mengemas !! sbb time ni smua ngah syok layan mimpi.. jd, aku bleh kemas ngan sng hati.. hehe.. jgnla wat sepah depan aku klau xnk kena bebel 24jam.. haha yg ni slalu kne kt mereka2 yg prnh duk serumah/sebilik ngan aku mse duk hostel dulu.. haha ksian korg kn.. msti panas telinga tu. sorry geng !! heheh.. seorang yg sgt aktif bersukan.. pernah dinobatkan sebagai olahragawati sekolah sebanyak 2 kali.. aku suka hari merentas desa.. sbb aku slalu dpt nombor yg dpn2.. heheh Johan pertandingan membentang hos secara perseorangan (balai bomba dan penyelamat wangsa maju Kuala Lumpur) yg ni aku pn xsangka aku bleh johan.. jurulatih aku pn terkejut aku bleh wat tau.. yela, korg bygkanla hos air yg bomba guna utk padam kebakaran tu.. berat tahu !! aku ni dhla coet je.. (org kata ^^ ) kne hempap ngan hos tu bleh pengsan woo.. hahahaha tp, tu la kn.. kecil2 cili padi ni. hihi.. Johan pertandingan 'rock climbing' (balai bomba pandan indah kuala lumpur) yg ni aku mmg target aku mng.. sbb aku je paling kecik kt ctu.. yg lain smua bdn bsr2.. so, yg kecik ni ringan, sngla nk panjat kn.. haha
Rock Climbing.. 

Hos.. ^^



Bestla zaman skolah. rse mcm nk msuk skolah blk.. rindu nk g camping.. masuk hutan, yg paling best bila ada operasi burung hantu tu.. ala, program jalan mlm tu.. best walaupun SERAM ! xleh lupa smpai skrg kes member sesat tu sbb tali putus.. ish3x.. nsib baik semua selamat.. hehe yg xley bla Qiamullail la.. kwn sbelah aku tido mse sujud.. nk gelak aku mse tu.. xleh tahan.. ! nsib iman kuat lg.. COBAAN.... maklumlah, tido kul 3 kul 4 dh kne bgun.. bratur kt toilet tu tggu turn. heheh RINDU SANGAT NGAN PROGRAM2 NI ! bnyk kenangan manis.. :)
nk jd cikgu ! klau korg nk tahu, mmg dr kecik aku suka main cikgu2.. mangsa yg jd ank murid aku, kwn2 aku la.. haha layan ~ hobi aku : aku ni hobi tukar2.. ikut kesesuaian n mood. hehe dulu aku suka kumpul stamp.. tp xsemua stamp aku kumpul tau.. aku pilih.. semua koleksi aku stamp yg gmbr kucing.. jenis2 kucing.. sggup ni g pertunjukan kucing yg ada jual stamp smata2 nk bli stamp tu.. hehe but now, stamp tu semua dh xde.. aku dh jual.. aku bli rm10 je sekeping, tp org bli kt aku rm50. hahahaha dorg yg tetapkn harga k.. bkn aku. aku jual je.. ngeh3x
suka mancing.. bila dh ada kucing, knela ada ikan kn?? hehe aku mmg suka mancing, sbb bila dpt ikan tu rasa cm puas sgt ! :p masa kecik2 dulu (zaman skolah rendah) slalu masuk parit ngan sepupu semua. cari ikan. hahahah cmnila gaya hidup budak2 kt kmpg.. kt bandar mne nk cari parit?? sungai ada la.. huhu
Em, bila dh bsr ckit.. ikut family duk bandar.. slama ni duk ngan atuk n nenek je.. so, bila dh pindah ke bandar ni hobi pn tukarla.. suka baca buku plk.. sggup hbiskan duit blanja smata2 nk bli buku.. novel la yg paling bnyk kt umah tu.. now, suka tulis diary : ha, ni la keje aku mlm2.. menulis.. semua aku luahkan kt cik tam (nama yg aku bg kt buku diary aku) ceh, diary pn ada nama kn.. hehe.. yela, kenangan zaman tua2 nnt.. :) diary2 jugak.. blog jgn lupa.. skrg smua dihujung jari kn.. klik je apa suka.. :)

Hurm.. usia kian meningkat.. hari makin singkat.. SEMAKIN HAMPIR DENGAN HARI ITU ! JANJI ALLAH, XSIAPA TAHU..
Dgn itu, harapan aku cuma satu.. klau Allah nk ambik nyawa aku, biarla lepas aku sempat berbakti pada mak ngan ayah aku yg dh susah payah besarkan aku, sekolahkan aku slama ni..  Aminn..

Usia Ibarat Mutiara,
Tidak akan berulang lagi masa yg berlalu,
Hiasilah ia dgn Iman bersulam taqwa..
SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN YG KE-21 NUR HIDAYAH
May Allah bless u always.. Aminn.. ^^

Note : thanks kepada semua yg wish b'day dayah hari ni.. love u.. ^^

"At the end of every day, before u go to sleep, go back through the events of the day.. Any events or moments that were not what u wanted, replay them in ur mind the way u wanted them to go"




Thanks Bloggie.. :)

No comments: