Saturday, November 12, 2011

apa itu STRESS ?

Dear Bloggie,
Stress ataupun tekanan memang sinonim dengan kita kan.
Masalah......
Inilah punca tekanan..
Tak kisahla masalah apa pun !
Dan dengan siapa masalah itu berkait.
Apa yang penting sekarang ni, adalah cara individu tu mengurangkan tekanan masing-masing.
Macam-macam boleh buat kan, ada yang :
1- Bersukan
2- Tengok wayang
3- Melayari Internet
dan ada juga yang suka :
4- Menyanyi.
Menyanyi ni ada macam-macam cara. Ada yang :

1- Suka menyanyi di bilik air
2- Menyanyi dengan bertemankan gitar dan....
3- Menyanyi di karaoke jamban kata orang ataupun (K-BOX) haha

Tapi aku, lain sikit. Aku suka Terapikan minda aku ni guna haiwan peliharaan je. hehe
Bila ada kerja yang melambak tu, dah pasti kita 'tension' kan, kita bukan robot !
Jadi, lepas balik kerja, aku suka kerjakan si comel-comel aku tu. Habisla, tuan dah balik. haha
Seronok tau layan haiwan kesayangan ni, rasa macam hilang semua masalah bila tengok gelagat yang comel tu. 
Berterabur macam kambing keluar kandang bila dapat bebas setelah berkurung sehari suntuk. hehe
Jom tengok gambar. 

Bersuka ria dapat bebas ! hehe


Comel tak??? 

Nota : Si pencinta haiwan je yang boleh guna terapi ni.. Pada yang tak suka tu, jangan cuba-cuba ye, nanti bukan makin kurang.. makin bertambah stress lagi ada la. huhu
Tak salah mencuba, tapi biarlah berpada.. ok ^_^

No comments: